3000300503 |
Pràctiques restauratives a l'aula |
2020-2021 |
Taller. Primària-Secundària |
|
|
|
20/10/2020 - 3/11/2020 (6 hores) de 18:00h a 20:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
ST al Baix Llobregat
|
| |
|
“Activitat en format virtual”
(Col·labora CRP Baix Llobregat V, Cornellà de Ll.) |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
DATA INICI PROVISIONAL |
| |
Descripció i Metodologia: |
Les pràctiques restauratives són un conjunt d’eines o respostes que ens serveixen per prevenir o resoldre conflictes i per millorar la convivència entre les persones que s’han vist o que es poden veure afectades per aquests conflictes. Es basen en reforçar o restaurar les relacions de convivència entre els grups de persones i en reparar el dany quan calgui, a través d'implicar a la comunitat en el procés i essent capaços d'enfocar-se a jutjar els fets i no pas a les persones.
|
| |
Objectius |
Incloure l’enfocament i aplicació de les pràctiques restauratives i la comunicació no violenta entre els recursos pedagògics dels docents, amb la finalitat d’optimitzar la seva actuació en l’àmbit de la convivència a l'aula.
Oferir una eina pràctica de treball per gestionar unes bones relacions entre el grup i encarar millor els conflictes que puguin sorgir.
|
| |
Continguts |
1. PREVENCIÓ. CREANT COMUNITAT:
CERCLES PROACTIUS
COMUNICACIO NO VIOLENTA
DECLARACIONS AFECTIVES
2. ENCARANT CONFLICTES:
PREGUNTES RESTAURATIVES
DIÀLEG RESTAURATIU
REUNIONS FORMALS
|
| |
Formador/a |
Ferran Erra Mas
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un 80% de l'activitat formativa.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents. Internivell.
|
| |
E-mail |
dtbaix@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
20/10/2020 |
1800 |
2000 |
Sessió 2 |
dimarts |
27/10/2020 |
1800 |
2000 |
Sessió 3 |
dimarts |
03/11/2020 |
1800 |
2000 |
|
| |